ΑΠΟΦΑΣΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ «ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ»
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΥ
|    Ταχ. Διεύθυνση: Πέτρου Ράλλη 210 και Θησέως 1 – 18454 Νίκαια Πληροφορίες: Ιωάννης Μαρωνίτης Τηλ/νο: 210 4967757, 210 4110678 Fax: 210 49446564 Ηλ/νική Δ/ση: prooptiki2013@gmail.com  |      04/02/2014 Αρ.Πρωτ. 004  |   
ΚΟΙΝ:
Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Περιφέρειας Αττικής.
ΘΕΜΑ: Απόφαση υλοποίησης με ίδια μέσα της πράξης «ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ».
Έχοντας υπ’ όψιν:
- Το Ν. 3614/2007 «Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την προγραμματική περίοδο 2007-2013» (ΦΕΚ 267/Α/3.12.2007) όπως τροποποιήθηκε με το Ν.3840/2010 (ΦΕΚ 53/Α/31.03.2010).
 - Την με αριθμ. πρωτ. 14053/ΕΥΣ1749/27-03-2008 (ΦΕΚ 540/Β/2008) Υπουργική Απόφαση Συστήματος Διαχείρισης, όπως αυτή τροποποιήθηκε και ισχύει.
 - Την με αριθμ. πρωτ. 1.5188/οικ.3.968 (ΦΕΚ 915 20 Μαΐου 2011) τροποποίηση της με αριθμ. πρωτ.55582/1933/2008 (ΦΕΚ 1491/Β) Κοινής Απόφασης των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας, όπως τροποποιήθηκε με τη με αριθμ. πρωτ. 0.15968/3.2570/2010 (ΦΕΚ 1503/ Β) Κοινή Απόφαση των Υπουργών Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, «Ενιαίο Σύστημα Διαχείρισης, Αξιολόγησης, Παρακολούθησης και Ελέγχου των Ενεργειών Επαγγελματικής Κατάρτισης συγχρηματοδοτούμενων από το ΕΚΤ ή το ΕΤΠΑ βάσει του άρθρου 34, παράγραφος 2 του Γενικού Κανονισμού 1083/2006, όπως ισχύει, στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ (2007−2013) για όλα τα Επιχειρησιακά Προγράμματα που εμπεριέχουν δράσεις κατάρτισης».
 - Το Ν. 4019/2011 (ΦΕΚ 216/Α) «Κοινωνική Οικονομία και Κοινωνική Επιχειρηματικότητα και λοιπές διατάξεις» όπως τροποποιήθηκε και ισχύει και ιδίως το άρθρο 18 με το οποίο ορίζεται ο τρόπος οργάνωσης και λειτουργίας των Αναπτυξιακών Συμπράξεων για δράσεις του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού».
 - Την με αριθμ. πρωτ. 2.475/οικ.3.33/10-01-2012 (ΦΕΚ 16/Β/11-01-2012 ) Κοινή Απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης που ορίζει το «Σύστημα Διαχείρισης, Αξιολόγησης, Παρακολούθησης Ελέγχου και Διαδικασία Εφαρμογής των «Τοπικών δράσεων κοινωνικής ένταξης για ευάλωτες ομάδες» της Κατηγορίας Παρέμβασης 1: «Πρόληψη και αντιμετώπιση του κοινωνικού αποκλεισμού ευπαθών ομάδων του πληθυσμού» του Θεματικού Άξονα Προτεραιότητας 4: «Πλήρης ενσωμάτωση του συνόλου του ανθρώπινου δυναμικού σε μια κοινωνία ίσων ευκαιριών» στο πλαίσιο του Τομεακού Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη του Ανθρώπινου Δυναμικού» για την προγραμματική περίοδο 2007-2013».
 - Την με αριθμ. πρωτ.: 3652/ΕΥΘΥ 114/26-1-2012 Υπουργική Απόφαση με θέμα: «ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΚΑΤ΄ ΑΠΟΚΟΠΗ ΔΗΛΩΣΗΣ ΕΜΜΕΣΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ ΣΕ ΠΡΑΞΕΙΣ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΩΝ ΠΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥ ΕΚΤ ΚΑΙ ΤΟ ΕΤΠΑ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΑΡΘΡΑ 11(3)β) του Καν. 1081/2006 και 7(4) του Καν. 1080/2006»
 - Την με αριθμ. πρωτ. 2924/2676/28-06-2014 Απόφαση Ένταξης της Πράξης έργου «ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ» στον πίνακα κατάταξης των προς χρηματοδότηση σχεδίων «για την απασχόληση προσαρμοσμένων στις ανάγκες των τοπικών αγορών εργασίας (ΤΟΠΣΑ)»
 - Το Τεχνικό Δελτίο Πράξης
 - Την με αριθμ. πρωτ. 4077 απόφαση προέγκρισης της Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής Περιφέρειας Αττικής. (συμπληρώνεται μετά την έκδοση της απόφασης προέγκρισης)
 
Αποφασίζουμε
Εγκρίνουμε την υλοποίηση με ίδια μέσα της πράξης «ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ», ως ακολούθως:
ΕΝΟΤΗΤΑ 1. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΡΑΞΗΣ
1.1. ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΣΥΜΠΡΑΞΗΣ (ΑΣ)
- Επωνυμία ΑΣ στα ελληνικά και αγγλικά
 
ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ «ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ»
DEVELOPMENT PARTNERSHIP “PERSPECTIVE”
- Συντονιστής φορέας και εταίροι της ΑΣ
 
- Συντονιστής: ΟΜΙΛΟΣ UNESCO ΠΕΙΡΑΙΩΣ & ΝΗΣΩΝ
 
Μέλη ΑΣ:
- ΟΜΙΛΟΣ UNESCO ΝΟΜΟΥ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΑΙ ΝΗΣΩΝ
 - ΚΕΚ ΣΒΙΕ
 - ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ «ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ»
 - AINTEK ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ, ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΥΨΗΛΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Α.Ε.
 - ΔΗΜΟΣ ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ
 - ΔΗΜΟΣ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ-ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ
 - ΔΗΜΟΣ ΑΙΓΙΝΑΣ
 - ΚΟΙΝΩΦΕΛΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΠΟΡΟΥ
 - ΚΟΙΝΩΦΕΛΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΠΕΙΡΑΙΑ
 
10. ΤΕΧΝΟΔΡΑΣΗ-INTERNATIONAL ACTION ART
11. ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
12. ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
- Δ/νση ΑΣ/συντονιστή φορέα:
 
Πέτρου Ράλλη 210 και Θησέως 1 – 18454 Νίκαια
- Υπεύθυνος για πληροφορίες εκ μέρους του Συντονιστή φορέα:
 
Γιάννης Μαρωνίτης
- τηλ., fax, email:
 
τηλ: 210 4967 757 – fax: 210 49446564 – κιν: 6944450809 – email: imaronitis@yahoo.gr
1.2. ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ Η ΠΡΑΞΗ
- Δράση 1. Συντονισμός και διαχείριση πράξης
 
- Σύνταξη καταστατικού αναπτυξιακής Σύμπραξης
- Παρακολούθηση φυσικού αντικειμένου
- Παρακολούθηση Οικονομικού αντικειμένου
- Επιστημονική παρακολούθηση
- Γραμματειακή υποστήριξη
- Δράση 2. Μελέτη αποτύπωσης της υφιστάμενης κατάστασης της τοπικής αγοράς εργασίας
 
- Δράση 3. Επικοινωνιακό σχέδιο
 - Ανάπτυξη μέσων και υλικών επικοινωνίας
 
- Ανάπτυξη λογοτύπου και γραφικών
- Ανάπτυξη ιστοσελίδας – αναρτήσεις σε συναφείς ιστοσελίδες
- Ανάπτυξη υλικού επικοινωνίας
- Εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης
 
- Διοργάνωση ημερίδων
- Δελτία τύπου – άρθρα – ανακοινώσεις
- Διαφημιστικές καταχωρήσεις
- Δράση 4. Στοχευμένη δημοσιότητα
 - Ενημέρωση δυνητικών ωφελουμένων
 
- Δελτία τύπου, άρθρα, ανακοινώσεις
- Ενημέρωση των ανέργων για την ωφέλεια που αναμένεται να αποκομίσουν από τη δράση.
- Διανομή έντυπου πληροφοριακού υλικού
- Τηλεφωνική ή/και ηλεκτρονική επικοινωνία κι ενημέρωση
- Διοργάνωση ενημερωτικών ημερίδων για ενημέρωση, απάντηση ερωτημάτων και την εκδήλωση ενδιαφέροντος
- Ενημέρωση δυνητικών ενδοκλαδικών και διακλαδικών συνεργατών
 
- Δελτία τύπου, άρθρα, ανακοινώσεις
- Ενημέρωση των επιχειρήσεων για την ύπαρξη και λειτουργία των κοινωνικών συνεταιρισμών.
- Διανομή έντυπου πληροφοριακού υλικού
- Τηλεφωνική ή/και ηλεκτρονική επικοινωνία κι ενημέρωση
- Διοργάνωση ενημερωτικών ημερίδων για δημιουργία ενδιαφέροντος συνεργασίας
- Δράση 5. Διακρατική δράση
 
- Σεμινάριο για 70 ανέργους
- Προσδιορισμός και αποτύπωση προσόντων των ωφελουμένων που έχουν προέλθει από μη τυπική και άτυπη μάθηση
- Δράση 6. Δικτύωση με άλλες ΑΣ και τους τοπικούς φορείς
 
- Σύσταση ομάδων εργασίας
- Οργάνωση εργαστηρίων (workshops)
- Ανάπτυξη forum επικοινωνίας
- Αξιοποίηση κοινωνικών δικτύων (social media)
- Συμμετοχή σε ημερίδες και εκδηλώσεις άλλων Αναπτυξιακών Συμπράξεων
- Σχεδιασμός και εκτύπωση φυλλαδίων
- Δράση 7. Επιλογή ωφελουμένων
 
- Προεπιλογή
- Συνέντευξη με εξειδικευμένο σύμβουλο
- Έκθεση αξιολόγησης τελικών ωφελούμενων – κατάρτιση ατομικής αποτύπωσης άτυπων επαγγελματικών προσόντων
- Δράση 8. Κατάρτιση
 - Δράση 8.1. Επιμόρφωση στις υπηρεσίες κοινωνικού φροντιστή
 - Δράση 8.2. Επιμόρφωση στις υπηρεσίες οδηγού πολιτισμικών χώρων
 - Δράση 8.3. Επιμόρφωση πάνω στην παραγωγή χειροποίητων και σπιτικών προϊόντων
 - Δράση 8.4. Κατάρτιση στη μεταποίηση λευκών ειδών/ ενδυμάτων
 
- Δράση 9. Προώθηση στην επιχειρηματικότητα
 - Σύσταση επιχειρήσεων
 
- Συμβουλευτική υποστήριξη και κατάρτιση ατομικών σχεδίων δράσης για ανέργους που θέλουν να ανοίξουν δική τους επιχείρηση
- Οργάνωση workshops συμβουλευτικής
- Κατάρτιση επιχειρηματικών σχεδίων (business plan)
- Σύνταξη αιτήσεων για υπαγωγή σε χρηματοδοτικά/επενδυτικά προγράμματα
- Συμβουλευτική κατά τη σύσταση και τα πρώτα βήματα των νέων επιχειρήσεων
- Σύσταση κοινωνικών επιχειρήσεων
 
- Οργάνωση ενημερωτικών workshops
- Συλλογική και ατομική συμβουλευτική κατά τη σύσταση και τα πρώτα βήματα κοινωνικών συνεταιριστικών επιχειρήσεων
1.3. ΕΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΣ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΡΑΞΗΣ: 350,000.00 €
1.4. ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΠΡΑΞΗΣ: ΤΟΜΕΑΣ ΠΕΙΡΑΙΑ & ΝΗΣΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ. Η περιοχή παρέμβασης εκτείνεται στους δήμους Περάματος και Κερατσινίου-Δραπετσώνας και Πειραιά της περιφερειακής ενότητας Πειραιά και τους δήμους Αίγινας και Πόρου της περιφερειακής ενότητας Νήσων της περιφέρειας Αττικής.
1.5. ΧΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ:
Η ημερομηνία έναρξης της πράξης είναι η 20/12/2013 ενώ ο χρόνος που απαιτείται για την ολοκλήρωσή της ανέρχεται στους δώδεκα (12) μήνες και έντεκα (11) ημέρες, έως 31/12/2014.
1.6. ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ
Ο στόχος του έργου είναι η υποστήριξη των ανέργων στους δήμους Πειραιά, Περάματος και Κερατσινίου-Δραπετσώνας της περιφερειακής ενότητας Πειραιά καθώς και των Νήσων Αίγινας και Πόρου της περιφερειακής ενότητας Νήσων της περιφέρειας Αττικής μέσω της υποστήριξης και ενδυνάμωσης ανέργων, ώστε να αναπτύξουν επιχειρηματικές πρωτοβουλίες του κοινωνικού τομέα της οικονομίας σε βιώσιμα πεδία επιχειρηματικής δραστηριότητας που ανταποκρίνονται στις ανάγκες της τοπικής αγοράς εργασίας. Οι ειδικοί στόχοι του έργου είναι:
- Η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση φορέων, κατοίκων και επιχειρήσεων της περιοχής παρέμβασης, οι οποίοι μπορούν να βοηθήσουν στην αποδοχή των προϊόντων των ωφελουμένων,
 - Η κινητοποίηση των τοπικών φορέων και η μεταξύ τους δικτύωση με στόχο την εξασφάλιση προοπτικής για τους κοινωνικούς συνεταιρισμούς ή τις εταιρείες, που θα προκύψουν
 - Η διάγνωση εξειδικευμένων τοπικών αναγκών και ανάδειξη των αναπτυξιακών δυνατοτήτων της περιοχής παρέμβασης.
 - Η αξιολόγηση και επιλογή των ωφελούμενων, η ανίχνευση και ανάδειξη τυπικών και άτυπων επαγγελματικών προσόντων και ικανοτήτων
 - Η ανάπτυξη από πλευράς των ωφελουμένων νέων γνώσεων και δεξιοτήτων μέσω προγραμμάτων κατάρτισης και επιμόρφωσης
 - Ο εξειδικευμένος επαγγελματικός προσανατολισμός και κατάρτιση ατομικών και συλλογικών σχεδίων δράσης
 - Η συμβουλευτική για την προώθηση στην απασχόληση και την επιχειρηματικότητα
 - Η προώθηση για επιδότηση/ επιχορήγηση από άλλα επενδυτικά προγράμματα
 - Η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση φορέων, κατοίκων και επιχειρήσεων της περιοχής παρέμβασης, οι οποίοι μπορούν να βοηθήσουν στην αποδοχή των προϊόντων των ωφελουμένων,
 - Η κινητοποίηση των τοπικών φορέων και η μεταξύ τους δικτύωση με στόχο την εξασφάλιση προοπτικής για τους κοινωνικούς συνεταιρισμούς ή τις εταιρείες, που θα προκύψουν
 
Η περιοχή παρέμβασης παρουσιάζει μια πολυπλοκότητα και συνθετότητα ως προς τη πληθυσμιακή και οικονομική διάρθρωση, το οικιστικό τοπίο και τις αναπτυξιακές προοπτικές. Οι διαφορές αυτές γίνονται πιο ορατές ανάμεσα στους “στεριανούς”, πυκνοδομημένους δήμους του Πειραιά, του Κερατσινίου-Δραπετσώνας και του Περάματος από τη μια μεριά και των νησιωτικών δήμων Αίγινας και Πόρου από την άλλη. Κοινός παρανομαστής είναι το λιμάνι και η σημασία του τόσο για τη σύνδεση των νησιών με τη μητροπολιτική περιφέρεια της πρωτεύουσας, όσο για τη μεταποίηση και για τις υπηρεσίες και την ύπαρξη πολλών εγκαταστάσεων υπερτοπικού χαρακτήρα (Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, terminal εμπορευματοκιβωτίων, cars-terminal, ιχθυόσκαλα κλπ). Τόσο το Πέραμα, όσο και το Κερατσίνι -Δραπετσώνα και ο Πειραιάς έχουν χαρακτηριστικά αποβιομηχάνισης, ενώ δέχονται αυτήν τη στιγμή τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης σε όλους τους τομείς. Χαρακτηριστικό είναι το ποσοστό ανεργίας, 95%, στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος, όπου απασχολούνταν περισσότεροι από 3000 εργαζόμενοι. Ως προς τη μεταποίηση, η περιοχή διαθέτει 1 χωροθετημένο βιοτεχνικό πάρκο (πάρκο Σχιστού) στο οποίο λειτουργούν περί τις 80 επιχειρήσεις με διάφορες δραστηριότητες, όπως χυτήρια, μηχανουργεία διαφόρων ειδικοτήτων, ξυλουργεία, ηλεκτρολογεία κτλ. Η οικονομία της Αίγινας και του Πόρου, από την άλλη μεριά βασίζεται στον τουρισμό.
Εξετάζοντας την απασχόληση στους τρεις βασικούς τομείς, παρατηρείται ότι οι Δήμοι Πειραιά και Κερατσινίου-Δραπετσώνας εμφανίζουν υψηλό ποσοστό απασχόλησης στον τριτογενή τομέα, γεγονός που δικαιολογείται από τον αστικό χαρακτήρα της περιοχής μελέτης. Επιπλέον, η περιοχή έχει υψηλότερο του μέσου όρου της χώρας ποσοστό απασχόλησης στο δευτερογενή τομέα ενώ, όπως είναι απολύτως λογικό, εμφανίζει ιδιαίτερα χαμηλό ποσοστό στον πρωτογενή τομέα. Στην Αίγινα και τον Πόρο από την άλλη μεριά προεξάρχουσας σημασίας είναι ο τουρισμός και οι κατασκευές, ενώ υπάρχει και πρωτογενής παραγωγή (φιστίκια, αλιεία κλπ).
Κύρια χαρακτηριστικά του λιανικού εμπορίου είναι συνήθως η αυταπασχόληση και οι μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις, που είναι και αυτές που αντιμετωπίζουν προβλήματα επιβίωσης από την ανάπτυξη των πολυκαταστημάτων και των διαφόρων μορφών εμπορικών κέντρων. Εξάλλου, οι χρήσεις του λιανικού εμπορίου υπερεκπροσωπούνται στην περιοχή αναδεικνύοντας τάσεις κορεσμού. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχει ατροφική ζήτηση και να κλείνουν πολλά μαγαζιά Από την άλλη μεριά, πολλές ναυτιλιακές επιχειρήσεις, λόγω κυρίως της μη ολοκλήρωσης ακόμα της καλής μεταφορικής σύνδεσης με άλλα σημεία της Αττικής, όπου διαμένουν οι εφοπλιστές και της έλλειψης υποδομών για χώρους parking κλπ. έχουν από χρόνια μεταφερθεί τόσο στα Βόρεια όσο και στα Νότια προάστια, με αποτέλεσμα να έχουν μειωθεί οι ευκαιρίες απασχόλησης στον ευρύτερο Πειραιά.
Αναφορικά με το δευτερογενή τομέα, είναι εμφανές ότι η επί σειρά ετών παρουσία μικρών βιοτεχνικών μονάδων στην περιοχή συνεχίζει να προσφέρει ευκαιρίες απασχόλησης σε ένα σημαντικό ποσοστό των κατοίκων της περιοχής. Βέβαια, μελλοντικά υφίσταται ο κίνδυνος να περιοριστούν καθώς η ανυπαρξία τεχνολογικής προόδου, ενημέρωσης και πληροφόρησης των συγκεκριμένων μονάδων τις καθιστά λιγότερο ευέλικτες και άρα λιγότερο ανταγωνιστικές. Ήδη, η αποβιομηχάνιση επηρεάζει την απασχόληση στην περιοχή μελέτης μειώνοντας συνεχώς τον αριθμό του ενεργού πληθυσμού που απασχολείται στο συγκεκριμένο τομέα.
Όλες οι περιοχές παρέμβασης παρουσιάζουν υψηλό πολιτισμικό δυναμικό, το οποίο έχει τύχει πολύ μικρής έως καμιάς τουριστικής αξιοποίησης (μακρά τείχη, Ιετώνεια πύλη, βιομηχανικά κτήρια του 1930, Ρωμαϊκό θέατρο, λιμάνι όσον αφορά στους Δήμους της περιφερειακής ενότητας Πειραιά, πλήθος αρχαιότητες και μοναστήρια στην Αίγινα, ναύσταθμος και μοναστήρια στον Πόρο.
Η ομάδα στόχου είναι άνεργοι, οι περισσότεροι πρώην εργάτες ή επαγγελματίες. Συγκεκριμένα οι ομάδες στις οποίες απευθυνόμαστε είναι:
1. Άνεργοι/ες πρώην εργάτες/εργάτριες ή/και πρώην επαγγελματίες με δεξιότητες στα χέρια
2. Άνεργοι/ες με γνώσεις μαγειρικής ή και διαχείρισης καταστήματος εστίασης/κυλικείου
3. Άνεργοι/ες πτυχιούχοι ΙΕΚ, ΤΕΙ ή Παν/μίου παιδαγωγικής ή παραϊατρικής κατεύθυνσης
4. Άνεργοι/ες απόφοιτοι Λυκείου με γνώσεις σε σχέση με τη λειτουργία των Υπηρεσιών
5.Άνεργοι/ες απόφοιτοι Λυκείου με καλή γνώση ξένης γλώσσας
Η προτεινόμενη παρέμβαση στοχεύει, δηλαδή, σε συνολικά 70 ωφελούμενους οι οποίοι θα οδηγηθούν στην επιχειρηματικότητα και την κοινωνική επιχειρηματικότητα, εκ των οποίων εκτιμάται πως:
- 15 θα ιδρύσουν επιχειρήσεις, είτε με ιδίους πόρους, είτε με την ένταξη τους σε χρηματοδοτικά προγράμματα
 - θα ιδρυθούν 10 κοινωνικές επιχειρήσεις που θα απασχολήσουν 55 ωφελούμενους,
 
Ο αριθμός θέσεων απασχόλησης που δημιουργούνται σε δυναμικούς κλάδους ανέρχεται σε 140 (εκτιμάται μια μόχλευση 2 φορές του συνόλου των ωφελουμένων)
ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ
2.1. ΕΠΙΛΟΓΗ ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΩΝ
Η επιλογή των ωφελούμενων αποτελεί ένα από τα πιο κρίσιμα στάδια στην υλοποίηση του προτεινόμενου έργου. Προϋποθέτει δε πολύ λεπτομερή σχεδιασμό έτσι ώστε να διασφαλίζεται η διαφάνεια και η νομιμότητα της διαδικασίας. Σε αυτό το πλαίσιο, η επιλογή των ανέργων που θα ωφεληθούν από το έργο θα πραγματοποιηθεί σε άμεση σύνδεση με τις υπηρεσίες του ΟΑΕΔ, τις κοινωνικές υπηρεσίες των δήμων και άλλες συλλογικότητες της περιοχής στόχου. Για τη κατά το δυνατόν μεγαλύτερη προσέλκυση των ομάδων στόχου θα αξιοποιηθούν συγχρόνως οι ίδιοι πόροι των εταίρων της Σύμπραξης, καθώς και διαφορετικά μέσα δημοσιότητας τοπικής και εθνικής εμβέλειας.
Α1. Προσέλκυση ωφελουμένων
Η ετοιμότητα για άμεση επιλογή των ωφελουμένων μετά την ένταξη της πράξης έγκειται στο γεγονός του αρχικού σχεδιασμού και οργάνωσης του έργου πριν την υποβολή της πράξης. Μετά την έγκριση του Σχεδίου Δράσης, ο Τελικός Δικαιούχος θα προβεί σε δημοσίευση των αποτελεσμάτων προκειμένου να ενημερωθούν τόσο οι Δημόσιες Υπηρεσίες Απασχόλησης (ΟΑΕΔ, Γραφεία Εργασίας κλπ.), όσο και οι ίδιες οι ομάδες στόχου και το ευρύ κοινό, σχετικά με τους φορείς υλοποίησης, το αντικείμενο και την περιοχή παρέμβασης, το είδος και το περιεχόμενο των δράσεων, καθώς και τη διαδικασία συμμετοχής των ωφελουμένων. Η προσέκλυση ωφελούμενων σε αυτό το πλαίσιο θα πραγματοποιηθεί μέσω διαφορετικών προσεγγίσεων, όπως αναλύονται ακολούθως:
Α.1.1 Σύνδεση με τις Δημόσιες Υπηρεσίες Απασχόλησης (ΟΑΕΔ)
Με την έκδοση της εγκριτικής απόφασης του έργου, η Α.Σ. αναλαμβάνει να γνωστοποιήσει το πρόγραμμα στις οικείες υπηρεσίες απασχόλησης του ΟΑΕΔ προκειμένου στην υπόδειξη ανέργων οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στα Μητρώα ή σε Καταλόγους της υπηρεσίας.
Παράλληλα με τη γνωστοποίηση του εγκεκριμένου έργου, η Α.Σ. πραγματοποιεί αίτημα παραπομπής ανέργων από την Υπηρεσία του ΟΑΕΔ η οποία καλείται να αποστείλει συγκεντρωτική κατάσταση κατάλληλων υποψηφίων, όπως προκύπτει από τα μητρώα και τους ειδικούς καταλόγους που διατηρεί. Το αίτημα αυτό θα αφορά σε διπλάσιο αριθμό ανέργων από τον προβλεπόμενο στο σχέδιο έτσι ώστε να εξασφαλιστεί η κατά το δυνατόν μεγαλύτερη συμμετοχή στη διαδικασία επιλογής.
Στο πλαίσιο της συνεργασίας που θα αναπτύξει η Α.Σ. με την τοπική Υπηρεσία του ΟΑΕΔ για την προσέλκυση και ενεργοποίηση εν δυνάμει ωφελούμενων προβλέπεται να τηρηθούν οι διαδικασίες εξατομικευμένης προσέγγισης των ανέργων ενδιαφερόμενων και κατ’ επέκταση η κατάρτιση Ατομικού Σχεδίου Δράσης. Το Ατομικό Σχέδιο Δράσης αποτελεί εργαλείο εξατομικευμένης παρακολούθησης των υπηρεσιών απασχόλησης του ΟΑΕΔ το οποίο συντάσσεται από τον επαγγελματικό σύμβουλο με βάση το προφίλ, τα ειδικά χαρακτηριστικά, τις ανάγκες, τις δυνατότητες ένταξής του στην αγορά εργασίας και τις προτιμήσεις του ανέργου. Όλα τα παραπάνω στοιχεία αναμένεται να τροφοδοτήσουν τη διαδικασία αξιολόγησης και τελικής επιλογής των ωφελούμενων από την Α.Σ.
Α.1.2 Ενημέρωση – προσέγγιση ωφελούμενων
Παράλληλα με την εξασφάλιση συνέργιας με τις δημόσιες υπηρεσίες απασχόλησης, η Α.Σ. θα αναλάβει συμπληρωματικές ενέργειες προσέγγισης και κινητοποίησης των ομάδων στόχου προκειμένου στην πληροφόρηση των ανέργων για το έργο και τη διαδικασία δήλωσης συμμετοχής, καθώς και τη διαδικασία εγγραφής στον ΟΑΕΔ για τις περιπτώσεις μη εγγεγραμμένων υποψηφίων με απώτερο στόχο την αξιοποίηση των ευκαιριών του Επιχειρησιακού Σχεδίου. Η συγκεκριμένη δέσμη ενεργειών περιλαμβάνει διαφορετικού είδους δράσεις και συγκεκριμένα δράσεις ενημέρωσης – πληροφόρησης, δράσεις δικτύωσης, καθώς και δράσεις δημοσιότητας – ευαισθητοποίησης.
Τα βήματα και οι διαδικασίες που θα ακολουθήσει η Α.Σ. για την προσέγγιση ωφελούμενων περιγράφονται διαδοχικά παρακάτω. Το σύνολο των ενεργειών αυτών προβλέπεται να πραγματοποιηθούν ταυτόχρονα με τη σύνδεση του έργου με τις υπηρεσίες του ΟΑΕΔ, ώστε να αποφευχθεί προληπτικά το ενδεχόμενο υπόδειξης από τις Δημόσιες Υπηρεσίες Απασχόλησης ανεπαρκούς αριθμού ανέργων.
Ι. Ενέργειες ενημέρωσης – πληροφόρησης
Με τη δημοσίευση της εγκριτικής απόφασης του Σχεδίου θα ενεργοποιηθεί ένα δίκτυο υπηρεσιών και δομών οι οποίες θα αναλάβουν την πληροφόρηση των ομάδων στόχων ως προς τους άξονες δράσης και τους στόχους του προγράμματος, τα κριτήρια που πρέπει να καλύπτουν οι υποψήφιοι ενδιαφερόμενοι και τις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθηθούν για τη συμμετοχή στο έργο. Το συγκεκριμένο δίκτυο δομών αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του έργου στο πλαίσιο της δράσης που αναπτύσσουν οι εταίροι της Α.Σ. και των υπηρεσιών που προσφέρουν στις ομάδες στόχου. Οι ενέργειες ενημέρωσης των δυνητικών ωφελούμενων θα υλοποιηθούν από τους συμμετέχοντες Δήμους και τις Δημοτικές Κοινωφελείς Επιχειρήσεις Πειραιά και Πόρου. Ενδεικτικά, η ενημέρωση των ανέργων της περιοχής παρέμβασης θα πραγματοποιηθεί μέσω:
- Δελτίων τύπου, άρθρων, ανακοινώσεων  
- Ενημέρωσης των ανέργων για την ωφέλεια που αναμένεται να αποκομίσουν από τη δράση.
 - Διανομής έντυπου πληροφοριακού υλικού
 - Τηλεφωνικής ή/και ηλεκτρονικής επικοινωνίας κι ενημέρωσης  
- Διοργάνωσης ενημερωτικών ημερίδων για ενημέρωση, απάντηση ερωτημάτων και εκδήλωση ενδιαφέροντος
 
 
 
Παράλληλα, το Βιοτεχνικό και το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Πειραιά θα υλοποιήσουν δράσεις για την ενημέρωση δυνητικών ενδοκλαδικών και διακλαδικών συνεργατών. Ενδεικτικά, θα ανακοινώσουν δελτία τύπου, θα ενημερώσουν τα μέλη τους για τη δυνατότητα ανάπτυξης συνεργασίας, θα διανείμουν έντυπο πληροφοριακό υλικό και θα διοργανώσουν ενημερωτικές ημερίδες για δημιουργία ενδιαφέροντος συνεργασίας.
ΙΙ. Ενέργειες δικτύωσης
Συγχρόνως με την ενεργοποίηση των ιδίων πόρων της Α.Σ, θα επιδιωχθεί η κατά το δυνατόν μεγαλύτερη κινητοποίηση δυνάμεων εκτός της Σύμπραξης. Ήδη, από το αρχικό στάδιο της επιλογής των ωφελούμενων, οι εταίροι της Σύμπραξης θα επιδιώξουν την ενεργοποίηση και εμπλοκή τοπικών φορέων που έχουν πρόσβαση στις ομάδες στόχου και επομένως μπορούν να μεσολαβήσουν στη δραστηριοποίηση του ανέργου. Με την έναρξη επομένως του έργου θα πραγματοποιηθεί εξειδικευμένη ενημέρωση φορέων και οργανώσεων της περιοχής που αποδεδειγμένα μπορούν να συμβάλουν στη ενεργοποίηση των ομάδων. Σε αυτό το πλαίσιο προβλέπεται ενδεικτικά η:
- Σύσταση ομάδων εργασίας με τη συμμετοχή φορέων και συλλογικοτήτων της περιοχής
 - Οργάνωση εργαστηρίων (workshop)
 - Ανάπτυξη forum επικοινωνίας
 - Αξιοποίηση κοινωνικών δικτύων (social media)
 - Οργάνωση ημερίδων δικτύωσης με άλλες Αναπτυξιακές Συμπράξεις  
- Συμμετοχή σε ημερίδες και εκδηλώσεις άλλων Αναπτυξιακών Συμπράξεων
 - Σχεδιασμός και εκτύπωση φυλλαδίου
 - Δικτύωση με 25 Δήμους
 - Παραγωγή 2 newsletters
 
 
ΙΙΙ. Ενέργειες δημοσιότητας – ευαισθητοποίησης
Για την περαιτέρω διάχυση και προβολή του προγράμματος και επομένως ενημέρωση εν δυνάμει ενδιαφερόμενων, η Α.Σ. θα προβεί σε μια σειρά ενέργειες δημοσιότητας οι οποίες θα προβάλλουν το έργο και τα αναμενόμενα οφέλη.
Οι βασικοί στόχοι του επικοινωνιακού σχεδίου είναι:
- Διάχυση πληροφόρησης για τη σαφή και λεπτομερή ενημέρωση ωφελουμένων και κοινού
 - Διάχυση πληροφόρησης για την ευρεία διάδοση του προγράμματος ώστε να δημιουργηθεί ενδιαφέρον και παρακίνηση για συμμετοχή σε άλλα παρόμοια προγράμματα που έπονται (ΤΟΠΣΑ κλπ)
 - Διάχυση χρηστικής πληροφόρησης κι οδηγιών για την αξιοποίηση ευκαιριών
 - Ανταλλαγή και μόχλευση «καλών ιδεών» ώστε να προκύψουν νεωτεριστικές, καινοτομικές και βιώσιμες προτάσεις κοινωνικής επιχειρηματικότητας
 - Προβολή κι ενημέρωση για εκδηλώσεις και δράσεις σχετικές με το πρόγραμμα
 - Τροφοδότηση με ενδιαφέρουσες ειδήσεις  
- Προβολή έργων και δράσεων από την Ελλάδα και το εξωτερικό που σχετίζονται με τη δράση
 - Κατανόηση των στόχων και της ωφέλειας που προκύπτει από τη δράση  
- Κατανόηση της προστιθέμενης αξίας που δημιουργεί η από κοινού δράση των Α.Σ.
 - Αξιοποίηση των στρατηγικών συνεργιών που έχουν προκύψει σε τοπικό επίπεδο
 - Ανάδειξη κι επικοινωνία καλών παραδειγμάτων που θα προκύψουν σε διάφορες φάσεις της δράσης
 - Επικοινωνία, επεξήγηση κι εδραίωση των ευκαιριών που προσφέρουν η κοινωνική οικονομία και οι ΚΟΙΝΣΕΠ όσον αφορά την απασχόληση
 
 
 
Οι ενέργειες δημοσιότητας που θα αναλάβει η Α.Σ. στο πλαίσιο της προσέλκυσης ωφελούμενων θα διαρθρωθούν σε δύο επίπεδα:
(α) Ευρύτερη δημοσιοποίηση. Θα κωδικοποιηθεί και θα επικοινωνηθεί το περιεχόμενο του έργου καθώς κι η ωφέλεια που αναμένεται για τους εν δυνάμει δικαιούχους. Για το σκοπό αυτό θα αναπτυχθεί η γραφική ταυτότητα του έργου, το λογότυπο, ενημερωτικά φυλλάδια και ιστοσελίδα ενώ θα γίνει μια ευρεία ενημερωτική καμπάνια με αποστολή fax και e-mail, αποστολή ενημερωτικού υλικού, διανομή φυλλαδίων, δελτία τύπου, άρθρα, ανακοινώσεις και συνεχή ενημέρωση της ιστοσελίδας του έργου.
(β) Στοχευμένη δημοσιοποίηση. Οι συλλογικότητες ωφελουμένων που μετέχουν στη σύμπραξη, θα ενημερωθούν για το περιεχόμενο του Προγράμματος και την ωφέλεια που αναμένεται για τα μέλη τους. Στη συνέχεια θα αναλάβουν να ενημερώσουν και να διανείμουν στοχευμένα το πληροφοριακό υλικό στους ανέργους με τους οποίους σχετίζονται ή/και συνεργάζονται άμεσα. Για το σκοπό αυτό θα οργανωθούν ημερίδες ενημέρωσης, θα αποσταλούν δελτία τύπου, ανακοινώσεις και θα δημοσιευτούν άρθρα στον ημερήσιο και τοπικό τύπο.
Α2. Αξιολόγηση και επιλογή ωφελουμένων
Η διαδικασία αξιολόγησης των εν δυνάμει ωφελούμενων θα πραγματοποιηθεί με γνώμονα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τις ανάγκες των ενδιαφερομένων σε σχέση με το αντικείμενο της παρέμβασης και τη δυνατότητα ανταπόκρισης τους σε αυτό. Το σύστημα επιλογής των ωφελούμενων που θα εφαρμόσει η Α.Σ. χαρακτηρίζεται από επιμέρους φάσεις οι οποίες καλύπτουν όλο το φάσμα των διαδοχικών ενεργειών που απαιτούνται από τη διαμόρφωση των κριτηρίων επιλογής, ήδη από τη φάση σχεδιασμού του έργου, έως και την τελική επιλογή των ωφελούμενων με την υπογραφή σχετικού πρακτικού και την ενημέρωση για τα αποτελέσματα όλων των υποψηφίων.
Ειδικότερα, σε πρώτη φάση θα δημοσιευθεί πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος η οποία θα καλεί τους ανέργους να δηλώσουν συμμετοχή σε διάστημα 30 ημερών από την ημερομηνία δημοσίευσης. Προκειμένου μια αίτηση να προχωρήσει στο επόμενο στάδιο της αξιολόγησης θα πρέπει να καλύπτεται η προϋπόθεση να είναι άνεργοι, εγγεγραμμένοι στα μητρώα του ΟΑΕΔ ή σε ειδικό κατάλογο του ΟΑΕΔ, εκτός Μητρώου Ανεργίας.
Για να ενεργοποιηθεί η διαδικασία εξατομικευμένης παρέμβασης και να συνταχθεί Ατομικό Σχέδιο Δράσης, θα πρέπει ο άνεργος να έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο έργο και τις επιμέρους δράσεις κατάρτισης και συμβουλευτικής και κυρίως τις προοπτικές απασχόλησης που το πρόγραμμα προϋποθέτει.
Σε πρώτη φάση η Επιτροπή Επιλογής ωφελούμενων της Α.Σ. προβαίνει στη διάγνωση των αναγκών των υποψήφιων ωφελούμενων βάσει ενός δομημένου ερωτηματολογίου προ-επιλογής. Προκειμένου να αξιολογηθεί η καταλληλότητα των υποψηφίων ως προς το αντικείμενο της παρέμβασης άλλα και το ενδιαφέρον τους για τη συγκεκριμένη αγορά εργασίας στην οποία θα προωθηθεί ο άνεργος μέσω του προγράμματος η Επιτροπή θα πραγματοποιήσει συμπληρωματικές συνεντεύξεις με τους υποψηφίους.
Πιο αναλυτικά, η διάγνωση των αναγκών κάθε ωφελούμενου θα διαρθρωθεί σε τρία επίπεδα:
(α) Συνέντευξη προ-επιλογής.
Πρώτη συνέντευξη των υποψήφιων ωφελουμένων διάρκειας έως μίας ώρας από στελέχη των συμπραττόντων φορέων που έκαναν τη πρόσκληση. Η συνέντευξη έχει στόχο τη δημιουργία ενός αρχικού «προφίλ» για κάθε ενδιαφερόμενο, με δομημένα ερωτηματολόγια, όπου αξιολογούνται 1) η οικογενειακή, οικονομική και κοινωνική κατάσταση των ωφελουμένων, 2) τα κίνητρα για απασχόληση κι 3) οι ανάγκες των ωφελουμένων
(β) Συνέντευξη τελικής επιλογής με ημι-δομημένη έκθεση αξιολόγησης.
Αξιολόγηση από εκπαιδευμένο στέλεχος των εταίρων και ειδικευμένο ψυχολόγο ή επαγγελματικό σύμβουλο, μέσω προσωπικής συνεδρίας (έως μία ώρα) με στόχο να προσδιοριστούν επακριβώς 1) Διερεύνηση ικανοτήτων, δεξιοτήτων και κλίσεων των ωφελουμένων, είτε αυτά προκύπτουν από τυπικά είτε από άτυπα προσόντα 2) η ρεαλιστικότητα των προσδοκιών τους, 3) οι επαγγελματικοί τους στόχοι 4) ο βαθμός δέσμευσης στο πρόγραμμα που είναι διατεθειμένοι να αναλάβουν και τέλος 5) οι ιδιαίτερες ανάγκες ενδυνάμωσης χαρακτήρα και προσωπικής στήριξης.
(γ)Κατάρτιση ατομικού σχεδίου δράσης.
Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής θα καταρτιστεί το ατομικό σχέδιο δράσης για κάθε ωφελούμενο, στο οποίο εκτός από τα στοιχεία επικοινωνίας θα περιλαμβάνονται τα αποτελέσματα αξιολόγησης των προηγούμενων παραγράφων, θα καθορίζεται το είδος της στήριξης που έχει ανάγκη το συγκεκριμένο άτομο και θα περιγράφεται το συγκεκριμένο σχέδιο για την είσοδο του στην αγορά εργασίας.
Σε κάθε περίπτωση, η τελική επιλογή των ωφελούμενων θα βασιστεί σε προκαθορισμένα κριτήρια μοριοδότησης των υποψηφίων με βάση τα οποία θα καταρτιστεί ο τελικός πίνακας κατάταξης τους. Με αυτό τον τρόπο διασφαλίζεται η διαφάνεια και νομιμότητα της διαδικασίας δεδομένου ότι ο αριθμός των υποψηφίων αναμένεται ότι θα υπερβεί τον προβλεπόμενο από το έργο αριθμό ωφελούμενων.
Σε όλα τα στάδια της διαδικασίας επιλογής θα εφαρμοστεί ρητά η αρχή της μη διάκρισης όπως ορίζεται στην ισχύουσα εθνική νομοθεσία και τις σχετικές κοινοτικές οδηγίες[1]. Βάσει της συγκεκριμένης αρχής, δικαίωμα συμμετοχής στο πρόγραμμα θα έχουν όλοι όσοι καλύπτουν τα βασικά κριτήρια επιλογής (όπως αναφέρθηκαν ανωτέρω) χωρίς καμία διάκριση, είτε λόγω φύλου, είτε λόγω εθνικότητας, θρησκείας ή πεποιθήσεων, οικογενειακής κατάστασης, σεξουαλικού προσανατολισμού, κλπ. Σε αυτό το πλαίσιο συμβάλει παράλληλα το σύστημα αξιολόγησης των υποψηφίων το οποίο διαμορφώνεται στη βάση αντικειμενικών κριτηρίων/ μοριοδότησης (Πίνακας: Κριτήρια Επιλογής Ωφελούμενων) με στόχο να αποφευχθεί η όποια διακριτική μεταχείριση των ωφελούμενων και να εξασφαλιστεί η διαφάνεια της διαδικασίας.
Ιδιαίτερη βαρύτητα θα δοθεί όπως προαναφέρθηκε στην προαγωγή της ισότητας των φύλων και κατ’ επέκταση στην εξασφάλιση ίσων ευκαιριών με έμφαση στο γυναικείο πληθυσμό που ομολογουμένως βρίσκεται σε δυσμενέστερη θέση σε επίπεδο εργασίας και απασχόλησης (σε επίπεδο πρόσβασης στην απασχόληση και συνθηκών και όρων εργασίας, όπως είναι οι μισθολογικές απολαβές, η θέση στην ιεραρχία, κλπ). Βασικός στόχος των εταίρων του έργου θα είναι η ενεργοποίηση και κινητοποίηση ενός σημαντικού αριθμού γυναικών ανέργων μέσω ειδικά διαμορφωμένων ενεργειών δημοσιότητας και ευαισθητοποίησης, προσαρμοσμένων στα χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου πληθυσμού. Με αυτόν τον τρόπο θα επιδιωχθεί η ένταξη στο πρόγραμμα ενός ικανοποιητικού ποσοστού γυναικών που ιδεατά θα αγγίζει το 50% του συνολικού αριθμού ωφελούμενων.
Όσον αφορά στα κριτήρια επιλογής των υποψηφίων, θα δημιουργηθεί ένα ενιαίο τεύχος Κριτηρίων Επιλογής. Μέσω του πίνακα κριτηρίων, θα λαμβάνεται το ιστορικό του ωφελούμενου, ούτως ώστε να γίνει επεξεργασία των δεδομένων για τη δόμηση του εξατομικευμένου σχεδίου αντιμετώπισης. Το ιστορικό του ωφελούμενου αναφέρεται στο ιατρικό ιστορικό, στο κοινωνικό ιστορικό (κοινωνικοοικονομική κατάσταση, ύπαρξη υποστηρικτικού οικογενειακού η κοινωνικού δικτύου), στο εκπαιδευτικό ιστορικό (γραμματικές γνώσεις, προηγούμενες καταρτίσεις), στην προηγηθείσα εργασιακή εμπειρία ( είδος εργασίας, λόγος απώλειας της εργασίας κλπ). Το σύστημα αξιολόγησης των υποψήφιων ωφελούμενων θα διαμορφωθεί βάσει 5 κατηγοριών κριτηρίων ως εξής:
  |   
|    1.1. Φύλο  |   
|    1.2. Ηλικία  |   
|    1.3. Χρόνος ανεργίας  |   
|    1.4. Οικογενειακή κατάσταση 1.5. Προστατευόμενα μέλη 1.6. Υποστηρικτικό περιβάλλον 1.7. Οικονομική κατάσταση  |   
  |   
|    2.1. Βαθμός κινητοποίησης  |   
|    2.2. Επαγγελματικοί στόχοι – επιδιώξεις  |   
|    2.3. Έφεση στο πεδίο παρέμβασης  |   
|    2.4. Θετική προσέγγιση του αντικειμένου του σχεδίου  |   
  |   
|    3.1. Εκπαιδευτικό επίπεδο  |   
|    3.2. Παρακολούθηση προγραμμάτων κατάρτισης στο παρελθόν  |   
  |   
|    4.1. Επαγγελματικές δεξιότητες/ προϋπηρεσία  |   
|    4.2. Συνάφεια επαγγελματικού προφίλ με το αντικείμενο της παρέμβασης  |   
  |   
|    5.1. Ευελιξία  |   
|    5.2. Προσαρμοστικότητα  |   
|    5.3. Αυτογνωσία  |   
Μετά από την ολοκλήρωση της συλλογής των απαραίτητων για τη δόμηση του προγράμματος πληροφοριών, το ειδικό επιστημονικό προσωπικό με τις ατομικές συνεντεύξεις, αξιολογεί το επίπεδο του επωφελούμενου, την προσωπικότητα, το επίπεδο προσωπικής και κοινωνικής λειτουργικότητας, τα κίνητρα για κοινωνική και εργασιακή ένταξη, τις ικανότητες, τις αδυναμίες και τους παράγοντες που αναστέλλουν την ανάπτυξη των δυνατοτήτων του.
Με βάση τα παραπάνω κριτήρια και του σχετικού πίνακα μοριοδότησης, η Επιτροπή Επιλογής θα καταρτίσει την τελική λίστα ανέργων οι οποίοι θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα, όπως θα προκύψει από τη σειρά κατάταξης τους. Η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων θα πραγματοποιηθεί τόσο σε ατομικό επίπεδο για κάθε υποψήφιο ξεχωριστά (συμπεριλαμβανομένων εκείνων που δεν επιλέχθηκαν), όσο και σε ευρύτερο επίπεδο με τη δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων και την ανάρτηση του πίνακα των επιλεχθέντων στο διαδίκτυο.
2.2. ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΩΝ
Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής των ωφελούμενων οι εταίροι της Σύμπραξης αναλαμβάνουν την προετοιμασία των ωφελούμενων για την προώθηση τους στην απασχόληση. Η υποστήριξη των ανέργων ωφελούμενων θα πραγματοποιηθεί με βάση το εξατομικευμένο Πλάνο Δράσης που θα εκπονηθεί για κάθε άνεργο και θα καθορίζει την πορεία προς το επιθυμητό μονοπάτι ένταξης στην απασχόληση.
Με βάση το Πλάνο Δράσης προβλέπεται να καθοριστούν οι ειδικοί στόχοι σε κάθε φάση υποστήριξης, οι ενέργειες για την εκπλήρωση αυτών των στόχων και τα αποτελέσματα που θα πρέπει να έχουν επιτευχθεί με την ολοκλήρωση κάθε φάσης. Στο Πλάνο Δράσης του ατόμου θα καταγράφονται όλες οι ενέργειες που έχουν υλοποιηθεί (συνεδρίες, παραπομπές, κλπ), ο βαθμός επίτευξης του στόχου, διορθωτικές ενέργειες ε
								
					
