|    
 - ΑΠΟΦΑΣΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΜΕ ΙΔΙΑ ΜΕΣΑ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ «Σχέδιο για την Απασχόληση και την Διαχείριση της Κοινωνικής Κρίσης στην Β΄ Περιφέρεια Πειραιά» από το Δικαιούχο/Α.Σ «Πρωτοβουλία για την Απασχόληση στην Β’ Περιφέρεια Πειραιά » 
  |   
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΥ
|    Ταχ. Διεύθυνση: (Επιχειρηματικό Πάρκο Σχιστού Περάματος, Οικόπεδο 01-02, 18863 Πέραμα) Πληροφορίες: Εμμανουήλ Νικολαΐδης Τηλ/νο: 210 401 4372 Fax: 210 4010416 Ηλ/νική Διεύθυνση: www.vipas.gr  |      14/01/2014 Αρ .Πρωτ. 4  |   
ΚΟΙΝ:
Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Περιφέρειας Αττικής, Μονάδα Γ’ Επιτόπιων Επαληθεύσεων.
ΘΕΜΑ: Απόφαση υλοποίησης με ίδια μέσα της πράξης «Σχέδιο για την Απασχόληση και την Διαχείριση της Κοινωνικής Κρίσης στην Β΄ Περιφέρεια Πειραιά» και κωδικός Ο.Π.Σ 464077
Έχοντας υπ’ όψιν:
- Το Ν. 3614/2007 «Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την προγραμματική περίοδο 2007-2013» (ΦΕΚ 267/Α/3.12.2007) όπως τροποποιήθηκε με το Ν.3840/2010 (ΦΕΚ 53/Α/31.03.2010).
 - Την με αριθμ. πρωτ. 14053/ΕΥΣ1749/27-03-2008 (ΦΕΚ 540/Β/2008) Υπουργική Απόφαση Συστήματος Διαχείρισης, όπως αυτή τροποποιήθηκε και ισχύει.
 - Την με αριθμ. πρωτ. 1.5188/οικ.3.968 (ΦΕΚ 915 20 Μαΐου 2011) τροποποίηση της με αριθμ. πρωτ.55582/1933/2008 (ΦΕΚ 1491/Β) Κοινής Απόφασης των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας, όπως τροποποιήθηκε με τη με αριθμ. πρωτ. 0.15968/3.2570/2010 (ΦΕΚ 1503/ Β) Κοινή Απόφαση των Υπουργών Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, «Ενιαίο Σύστημα Διαχείρισης, Αξιολόγησης, Παρακολούθησης και Ελέγχου των Ενεργειών Επαγγελματικής Κατάρτισης συγχρηματοδοτούμενων από το ΕΚΤ ή το ΕΤΠΑ βάσει του άρθρου 34, παράγραφος 2 του Γενικού Κανονισμού 1083/2006, όπως ισχύει, στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ (2007−2013) για όλα τα Επιχειρησιακά Προγράμματα που εμπεριέχουν δράσεις κατάρτισης».
 - Το Ν. 4019/2011 (ΦΕΚ 216/Α) «Κοινωνική Οικονομία και Κοινωνική Επιχειρηματικότητα και λοιπές διατάξεις» όπως τροποποιήθηκε και ισχύει και ιδίως το άρθρο 18 με το οποίο ορίζεται ο τρόπος οργάνωσης και λειτουργίας των Αναπτυξιακών Συμπράξεων για δράσεις του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού».
 - Την με αριθμ. πρωτ. 2.475/οικ.3.33/10-01-2012 (ΦΕΚ 16/Β/11-01-2012 ) Κοινή Απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης που ορίζει το «Σύστημα Διαχείρισης, Αξιολόγησης, Παρακολούθησης Ελέγχου και Διαδικασία Εφαρμογής των «Τοπικών δράσεων κοινωνικής ένταξης για ευάλωτες ομάδες» της Κατηγορίας Παρέμβασης 1 του Θεματικού Άξονα Προτεραιότητας 8 στο πλαίσιο του Τομεακού Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη του Ανθρώπινου Δυναμικού» για την προγραμματική περίοδο 2007-2013».
 - Την με αριθμ. πρωτ.: 3652/ΕΥΘΥ 114/26-1-2012 Υπουργική Απόφαση με θέμα: «ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΚΑΤ΄ ΑΠΟΚΟΠΗ ΔΗΛΩΣΗΣ ΕΜΜΕΣΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ ΣΕ ΠΡΑΞΕΙΣ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΩΝ ΠΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥ ΕΚΤ ΚΑΙ ΤΟ ΕΤΠΑ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΑΡΘΡΑ 11(3)β) του Καν. 1081/2006 και 7(4) του Καν. 1080/2006»
 - Την με αριθμ. πρωτ. 3300/4-12/2013 Απόφαση Ένταξης της Πράξης έργου «Σχέδιο για την Απασχόληση και την Διαχείριση της Κοινωνικής Κρίσης στην Β΄ Περιφέρεια Πειραιά» στο Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού»
 - Το Σύμφωνο αποδοχής όρων της προαναφερόμενης απόφασης ένταξης
 - Το Τεχνικό Δελτίο Πράξης
 - Την με αριθμ. πρωτ. 4103/ 24-12-2013 απόφαση προέγκρισης της Ε.Δ.Α./Αττικής. (συμπληρώνεται μετά την έκδοση της απόφασης προέγκρισης)
 - Την από 6-9-2013 απόφαση 1 του Διοικητικού Συμβουλίου της Α.Σ περί ορισμού νόμιμου εκπροσώπου
 - 12. Την πιθανή απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου για την έναρξη υλοποίησης δράσης πριν την ολοκλήρωση της διαδικασίας προέγκρισης.
 
Αποφασίζουμε
Εγκρίνουμε την υλοποίηση με ίδια μέσα της πράξης «Σχέδιο για την Απασχόληση και την Διαχείριση της Κοινωνικής Κρίσης στην Β΄ Περιφέρεια Πειραιά»» και κωδικό Ο.Π.Σ. «…464077…», ως ακολούθως:
ΕΝΟΤΗΤΑ 1. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΡΑΞΗΣ
1.1. ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΣΥΜΠΡΑΞΗΣ (ΑΣ)
1 Επωνυμία ΑΣ στα ελληνικά και αγγλικά
Πρωτοβουλία για την Απασχόληση στην Β’ Περιφέρεια Πειραιά
Initiative for Employment in B’ Piraeus Region
2 Συντονιστής φορέας και εταίροι της ΑΣ
- Συντονιστής: ΒΙΠΑΣ ΑΕ - Σχιστού Περάματος
 - Δήμος Κερατσινίου – Δραπετσώνας
 - Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Πειραιά
 - Ινστιτούτο Μικρών Επιχειρήσεων της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας (ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ)
 - Η Επιμόρφωση Κε. Δι. Βι.Μ.2
 - Premium Consulting, Σύμβουλοι Επιχειρήσεων
 - Κέντρο Ανάπτυξης & Επιχειρηματικότητας (ΚΕΑΕΠ)
 
3 Διεύθυνση ΑΣ, τηλέφωνο, fax, email: Σχιστό Περάματος, Οικόπεδο 01-02, 18863 Πέραμα
4 Ονοματεπώνυμο Νομίμου Εκπροσώπου ΑΣ: Παπαδόπουλος Γιώργος
5 Διεύθυνση, τηλέφωνο, fax, email Συντονιστή Εταίρου: Σχιστό Περάματος, Οικόπεδο 01-02, 18863 Πέραμα
6 Τηλ: 210 401 4372, Fax: 210 401 0416, E-mail: vipas@otenet.gr
7 Ονοματεπώνυμο Υπευθύνου Έργου εκ μέρους του Συντονιστή Εταίρου: Γαβρίλης Χρήστος
ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ Η ΠΡΑΞΗ
- 1. ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ ΑΜΕΣΑ ΣΥΝΔΕΟΜΕΝΩΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ (319)
1.1 ΣΜΕΛΕΤΗ ΑΠΟΤΥΠΩΣΗΣ ΤΗΣ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ
1.2 ΜΕΛΕΤΗ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΩΝ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΝΑΥΤΙΛΙΑΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΛΟΓΩ ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΑΝΑΚΑΤΑΤΑΞΕΩΝ
- 2. ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ -ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΡΑΞΗΣ (348)
- 3. ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ-ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ (351)
3.1 ΕΠΙΛΟΓΗ ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΩΝ
3.2 ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΥΠΟΔΟΧΗΣ-ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ
3.3 FOLLOW UP και ΜΕNTORING
- 4. ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ(349)
- 4.1 «ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΦΟΡΤΩΣΗΣ -(FPSO)»
- 4.2 «ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΕΥΩΝ ΚΑΙ ΝΑΥΠΗΓΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ»
- 4.3 «ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΦΟΡΤΩΣΗΣ -(FPSO)»
- 4.4«ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΕΥΩΝ ΚΑΙ ΝΑΥΠΗΓΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ»
- 5. ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ – ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ (327)
5.1 ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ
5.2 ΕΝΤΥΠΟ ΥΛΙΚΟ-ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ-ΚΙΝΗΤΗ ΜΟΝΑΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ-ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΚΑΙΙ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟ ΣΠΟΤ
5.3 ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ-ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ-(ΕΚΔΗΛΩΣΗ –ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ)
5.4 ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ-ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟ ΣΠΟΤ
- 6.ΔΙΚΤΥΩΣΗ (320)
6.1 ΦΥΣΙΚΗ ΔΙΚΤΥΩΣΗ
6.2 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΚΤΥΩΣΗ
1.3. ΕΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΣ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΠΡΑΞΗΣ:
Ο προϋπολογισμός ανέρχεται σε 390.000,00 Ευρώ
1.4. ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΠΡΑΞΗΣ:
Η χωρική εικόνα της περιοχής παρέμβασης αφορά κατά κύριο λόγο την ευρύτερη περιοχή της Β Πειραιά και ειδικότερα τους Δήμους Κερατσινίου – Δραπετσώνας και Περάματος.
1.5. ΧΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ:
Ημερομηνία έναρξης της πράξης καθώς και χρόνος που απαιτείται για την ολοκλήρωσή της.
Η διάρκεια υλοποίησης προσεγγίζει τους 12,97μήνες σύμφωνα με την απόφαση ένταξης. Η μοναδική δράση, η οποία έχει πρωθύστερη έναρξη είναι αυτή της μελέτης αποτύπωσης της υφιστάμενης κατάστασης της αγοράς εργασίας.
1.6. ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ
Στόχος της παρέμβασης
Η παρούσα πρόταση αποτελεί μια Ολοκληρωμένη Πρόταση ενεργειών και δράσεων, που στόχο έχει την αποτελεσματική ενσωμάτωση στην εργασία 78 ανέργων, βάσει διαγνωσμένων αναγκών των ιδίων αλλά και του ευρύτερου κλάδου της ναυπηγοεπισκευής με γνώμονα την νέα πραγματικότητα στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και τις νέες εργασίες που πρόκειται να αναπτυχθούν στην περιοχή της Λεβαντίνης στην Κυπριακή ΑΟΖ με την ανάπτυξη και σταδιακή ανάπτυξη εργασιών ναυπηγοεπισκευής και υποστήριξης των θαλάσσιων κατασκευών άντλησης που σιγά – σιγά αναπτύσσονται και αναμένεται να ενταθούν τα προσεχή έτη.
Γενικά χαρακτηριστικά ομάδας στόχου
Η ομάδα στόχος της Προτεινόμενης Πράξης είναι Άνεργοι εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανεργίας του ΟΑΕΔ, που σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με τον κλάδο των μεταφορών ή που θέλουν να εργαστούν σε αυτόν.
Αριθμός ωφελουμένων του σχεδίου δράσης 78 άτομα
Σύντομη περιγραφή των δράσεων και προϊόντα
ΔΡΑΣΗ 1 Εκπόνηση εξειδικευμένων μελετών άμεσα συνδεόμενων με τους στόχους της πράξης
Η δράση διακρίνεται στις ακόλουθες 2 υποδράσεις:
α) ΜΕΛΕΤΗ ΑΠΟΤΥΠΩΣΗΣ ΤΗΣ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΤΗΣ ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΗΣ,
β) ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΕΥΚΑΙΡΙΩΝ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΝΑΥΤΙΛΙΑΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΛΟΓΩ ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΑΝΑΚΑΤΑΤΑΞΕΩΝ. Η Μελέτη θα αναφερθεί διεξοδικά στις ευκαιρίες απασχόλησης για όλες τις ειδικότητες που σχετίζονται με τις δραστηριότητες των επιχειρήσεων της Ναυπηγοεπισκευής σήμερα, είτε αυτές ανήκουν στον οργανωμένο χώρο του ΒΙΠΑΣ Σχιστού, είτε στον ευρύτερο γεωγραφικό χώρο της ΝΕΖ.
ΔΡΑΣΗ 2 Συντονισμός και Διαχείριση της Πράξης
ΔΡΑΣΗ 3 «ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ- ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ- ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ»
Διακρίνεται σε 3 υποδράσεις:
ΔΡΑΣΗ 3.1 Επιλογή ωφελουμένων
Η επιλογή των ωφελουμένων του σχεδίου θα γίνει από τους φορείς Συμβουλευτικής, βάσει συγκεκριμένης μεθοδολογίας και βάσει κριτηρίων.
Συστήνεται 3μελής επιτροπή η οποία μετά από συνεντεύξεις προβαίνει στηντελική επιλογή των ωφελούμενων.
ΔΡΑΣΗ 3.2 Συμβουλευτική υποδοχής-Επαγγελματική συμβουλευτική-Επιχειρηματική συμβουλευτική
Πρόκειται να υλοποιηθούν δεκαπέντε (15) Συνεδρίες για κάθε ωφελούμενο εκτός των τριών αρχικών συνεδριών που αφορούν όλη τη διαδικασία επιλογής των ωφελουμένων και την διάγνωση των αναγκών τους.
Οι ωφελούμενοι, ανάλογα το είδος της απασχόλησης το οποίο θα ακολουθήσουν βάσει του Ατομικού Σχεδίου Δράσης τους θα παρακολουθήσουν τα ακόλουθα προγράμματα συμβουλευτικής.
α) Αυτοί που θα απασχοληθούν σε υφιστάμενες επιχειρήσεις του κλάδου της ναυπηγοεπισκευής. Οι ωφελούμενοι που θα απασχοληθούν σε νέες θέσεις εργασίας σε υφιστάμενες επιχειρήσεις ή με σύμβαση απόκτησης εργασιακής εμπειρίας θα παρακολουθήσουν 10 ατομικές και 5 ομαδικές συνεδρίες
β) Επίσης, οι ωφελούμενοι θα παρακολουθήσουν 10 εξειδικευμένα workshops των 8 ατόμων το καθένα και διάρκειας 20 ωρών, με στόχο την περαιτέρω εξειδίκευσή τους σε τομείς σύγχρονου ενδιαφέροντος, όπως ήδη έχει αναφερθεί.
Και στις δυο περιπτώσεις συμβουλευτικής εκπονείται Ατομικό Σχέδιο Δράσης, ενώ στην συνέχεια υπάρχει εξατομίκευση σύμφωνα με τους στόχους των ωφελούμενων, αν δηλαδή οδηγούνται σε θέσεις εργασίας ή κάνουν έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας.
ΔΡΑΣΗ 3.3 FollowupκαιΜentoring
Παρέχεται Εξειδικευμένη Συμβουλευτική στους επιχειρηματίες που θα προσλάβουν τους ωφελουμένους του Σχεδίου
Το σύνολο των ωφελούμενων παρακολουθείται και στηρίζεται καθ’ όλη τη διάρκεια της Παρέμβασης καθώς και τους 3 πρώτους μήνες πάσης φύσεως απασχόλησης.
Mentoring παρέχεται επίσης στις επιχειρήσεις που θα απασχολήσουν εργαζόμενους
ΔΡΑΣΗ 4 Επαγγελματική κατάρτιση όλων των ωφελουμένων με βάση τον ΕΣΔΕΚ. Θα υλοποιηθούν 4 προγράμματα κατάρτισης 95, 109, 95 και 110 ωρών αντίστοιχα. Η Κατάρτιση θα συμπληρωθεί από επιμόρφωση όλων των ωφελουμένων σε ειδικά θέματα που άπτονται του τομέα των εξειδικευμένων αντικειμένων εργασίας σε πλωτές εξέδρες και θαλάσσιες πλατφόρμες και εγκαταστάσεις (offshorefacilities).
ΔΡΑΣΗ 5 ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ –ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ
Διακρίνεται σε 3 υποδράσεις:
ΔΡΑΣΗ 5.1 Oργάνωση γραφείου τύπου
Για τις ανάγκες του έργου θα οργανωθεί γραφείο τύπου
ΔΡΑΣΗ 5.2 Έντυπο υλικό-ηλεκτρονικές εφαρμογές-κινητή μονάδα ενημέρωσης-εκδήλωση και ραδιοφωνικό σποτ
Θα παραχθούν φυλλάδια ,επιστολές, αφίσα,dvds,ιστοσελίδα, διαδικτυακά Banners. Επίσης θα υπάρξει κινητή μονάδα ενημέρωσης, θα παραχθεί ραδιοφωνικό σποτ και θα γίνει και μία εκδήλωση ευαισθητοποίησης για την προσέλκυση των ωφελουμένων
ΔΡΑΣΗ 5.3 Ενέργειες ενημέρωσης -ευαισθητοποίησης (Εκδήλωση/Συνέντευξη τύπου)
Θα γίνει μία εκδήλωση για την προσέλκυση των επιχειρήσεων και θα διενεργηθούν για την ενημέρωση του κοινού συνεντεύξεις
ΔΡΑΣΗ 6 ΔΙΚΤΥΩΣΗ
Διακρίνεται σε 2 δράσεις
ΔΡΑΣΗ 6.1 Φυσική δικτύωση
ΔΡΑΣΗ 6.2 Ηλεκτρονική Δικτύωση
Οι δράσεις έχουν σαν αποτέλεσμα:
Α) Δικτύωση της ΑΣ με τοπικούς και παραγωγικούς φορείς του κλάδου της ναυπηγοεπισκευής και άλλους φορείς επιχειρηματικότητας στο εξωτερικό που σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με την προσφορά εργασίας σε εξειδικευμένα θέματα του τομέα της ναυπηγοεπισκευής.
Β) Δικτύωση με άλλες Α.Σ. σε περιφερειακό επίπεδο για ανταλλαγή τεχνογνωσίας.
Αποτελέσματα ως προς τους ωφελούμενους:
αριθμός ωφελουμένων που θα ιδρύουν νέα επιχείρηση:0
αριθμός ωφελουμένων που θα προσληφθούν σε επιχειρήσεις:50
αριθμός ωφελουμένων που θα υπογράψουν συμβάσεις απόκτησης εργασιακής εμπειρίας στον ιδιωτικό τομέα:28
αριθμός ωφελουμένων που θα προετοιμαστούν για ένταξη σε άλλα προγράμματα:
αριθμός κοινωνικών επιχειρήσεων και απασχολούμενων σε αυτές:
αριθμός θέσεων απασχόλησης που δημιουργούνται σε δυναμικούς κλάδους:78
(maximum 2 σελίδες)
ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ
2.1. ΕΠΙΛΟΓΗ ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΩΝ
Περιγράψτε αναλυτικά:
τη διαδικασία για την άμεση επιλογή των ωφελουμένων (μηχανισμός, δράσεις δημοσιοποίησης – προσέλκυσης ωφελούμενων)
Η διαδικασία επιλογής ωφελουμένων θα υλοποιηθεί από τους φορείς ΒΕΠ, ΚΕΑΕΠ και ΔΗΜΟΣ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ -ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ και θα εξελιχθεί σε στάδια στα οποία θα συμμετέχουν εκπρόσωποι όλων των μελών της Αναπτυξιακής Σύμπραξης. Η διαδικασία επιλογής διαρθρώνεται ως ακολούθως:
Στάδιο Α: Δημοσιότητα πριν την επιλογή
Στο στάδιο αυτό, οι φορείς συμβουλευτικής θα προβεί στην απαραίτητη δημοσιότητα του προγράμματος, στους στόχους του, στη ομάδα ωφελουμένων, αλλά και στις προοπτικές απασχόλησης, έτσι ώστε να ενημερωθούν οι υποψήφιοι εργοδότες για την πρόσκληση. Η πρόσκληση θα γίνει με όλα τα δυνατά μέσα δημοσιότητας (ηλεκτρονικά, σε έντυπο και περιοδικό τύπο και σε ραδιοτηλεοπτικά μέσα). Για τον σκοπό αυτό, θα συνταχθεί κείμενο Πρόσκλησης, στο οποίο θα αναφέρονται αναλυτικά τα κριτήρια και τα δικαιολογητικά ένταξης στο πρόγραμμα συμβουλευτικής και κατάρτισης, οι δυνητικές μορφές απασχόλησης, οι λεπτομέρειες των αντικειμένων κατάρτισης και επιμόρφωσης, οι ημερομηνίες υλοποίησης και κλιμάκωσης των δράσεων και του προγράμματος, το ωράριο, κλπ.
Σε όλη την περίοδο δημοσίευσης της Πρόσκλησης, θα λειτουργεί από την Αναπτυξιακή Σύμπραξη το γραφείο παροχής διευκρινήσεων για κάθε πιθανή ερώτηση των ωφελουμένων.
Στάδιο Β. Διαδικασία Επιλογής Ωφελουμένων
Οι δυνητικά ωφελούμενοι θα προσκομίσουν τα δικαιολογητικά τους και θα συμπληρώσουν απαραιτήτως σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή το ερωτηματολόγιο το οποίο θα απευθύνεται στην ομάδα Συμβουλευτικής του φορέα.
Η κάθε αίτηση που θα κατατεθεί, θα λάβει πρωτόκολλο και θα καταγραφεί σε βάση δεδομένων ενώ ο δυνητικά ωφελούμενος θα λαμβάνει αποδεικτικό κατάθεσης.
Αφού ελεγχθούν ως προς την αξιοπιστία τους τα στοιχεία που θα συλλεχθούν, θα καταταγούν σύμφωνα με τα κριτήρια αξιολόγησης που παρουσιάζονται στην συνέχεια.
Μετά την διαδικασία εφαρμογής των κριτηρίων, θα καταρτιστούν κατάλογοι αποκλειόμενων και επιτυχόντων, έτσι ώστε να καταστεί δυνατή η συνέχιση της διαδικασίας.
Οι μεν επιτυχόντες θα παρακολουθήσουν το πρόγραμμα κατάρτισης επιμόρφωσης και συμβουλευτικής, ενώ όλοι οι αποτυχόντες θα ενταχθούν στο πρόγραμμα ενημέρωσης και διάχυσης των αποτελεσμάτων του έργου.
Όλα τα προαναφερθέντα στοιχεία η Α.Σ θα μεριμνά ώστε να αποτελούν παραδοτέα του έργου και να αποστέλλονται στην Εποπτεύουσα αρχή του προγράμματος.
Στάδιο Γ. Διαδικασία μετά την επιλογή
Η επιτροπή επιλογής (3 μελής, με τη συμμετοχή ενός στελέχους από κάθε φορέα), αφού ανακοινώσει τα αποτελέσματα της επιλογής, αναμένει την επίσημη συμμετοχή των επιτυχόντων στις δράσεις κατάρτισης επιμόρφωσης και συμβουλευτικής. Αν για οποιοδήποτε λόγο προκύψουν κενές θέσεις, αυτές θα συμπληρώνονται από την λίστα των αποτυχόντων σύμφωνα με την σειρά κατάταξης.
τα κριτήρια επιλογής
Τα κριτήρια επιλογής και η μοριοδότηση αυτών, συνδυαστικά αναφέρονται στα ακόλουθα:
|    Κριτήριο  |      Ανάλυση Κριτηρίου  |      Βαθμολόγηση  |   
|    1. Κατάσταση Ανέργου  |      Μακροχρόνια άνεργος (> 12 μηνών)  |      20  |   
|    
  |   ||
|    2. Οικογενειακή κατάσταση  |      Μονογονεϊκή οικογένεια  |      12  |   
|    Έγγαμος και οι δύο σύζυγοι άνεργοι  |      8  |   |
|    Προστατευόμενα μέλη  |      5 (για κάθε προστατευόμε ο μέλος)  |   |
|    3. Οικογενειακό εισόδημα  |      από 0,00€ έως 7.178,00 €  |      15  |   
|    από 7.178,01€έως 12.00,00€  |      10  |   |
|    από 12.000,01€ έως 16.000,00€  |      8  |   |
|    από 16.000,01€ έως 22.00,00€  |      6  |   |
|    Από 22.000,01€ και άνω  |      0  |   |
|    4. Κατάσταση υγείας  |      ΑμεΑ με ποσοστό αναπηρίας 35-50  |      6  |   
|    ΑμεΑ με ποσοστό αναπηρίας 50% και άνω  |      8  |   |
|    5. Εντοπιότητα  |      Μόνιμος κάτοικος της Π.Ε υλοποίησης πράξης  |      5  |   
Τα κριτήρια ενδέχεται να διαφοροποιηθούν μετά την αρχική εκδήλωση ενδιαφέροντος και την πιθανή στόχευση με βάση τις ιδιαιτερότητες των ατόμων που θα επιδείξουν ενδιαφέρον
τη διαδικασία διάγνωσης των αναγκών του κάθε ωφελούμενου
Η διαδικασία διάγνωσης των εξειδικευμένων αναγκών του κάθε ωφελούμενου θα προκύψει κατόπιν της αρχικής ατομικής συνέντευξης και στη συνέχεια ατομικής/ατομικών συνεδριών, έτσι ώστε να εντοπιστούν οι ιδιαιτερότητες του προβλήματος, ο βαθμός αναγκαίας παρέμβασης και η αμεσότητα του προβλήματος και της αντιμετώπισης που αυτό χρήζει.
Ειδικότερα, η διαδικασία «διάγνωσης αναγκών», αποτελεί σημαντικό στάδιο για την υλοποίηση της προτεινόμενης πράξης. Εκτός των ποιοτικών και ποσοτικών χαρακτηριστικών που περιγράφονται στο αρχικό ερωτηματολόγιο προς τους δυνητικά ωφελούμενους, θα υπάρξει αναλυτική συζήτηση – συνέντευξη με τους αρμόδια επιφορτισμένους κοινωνιολόγους – ψυχολόγους ώστε να διερευνηθούν οι ιδιαίτερες ανάγκες, οι δυνατότητες και το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα κάθε ωφελούμενου από την πράξη.
Τα συμπεράσματα αυτά θα οδηγήσουν με σχετική ασφάλεια την Επιτροπή Επιλογής, στην καλύτερη δυνατή επιλογή ωφελουμένων.
Προκειμένου να μην υπάρξει άνιση ή διαφορετική μεταχείριση των υποψήφιων ωφελουμένων, είναι απαραίτητη μια συμφωνία στην υιοθέτηση κοινών κριτηρίων και την προσεκτική τήρησή τους από όλα τα αρμόδια στελέχη που θα διενεργήσουν αυτήν την πρώτη επαφή. Θα πρέπει επομένως να προεπιλεγούν κάποια σημεία συνέντευξης κοινά για όλες τις δομές Συμβουλευτικής και για όλα τα στελέχη, που θα συμμετέχουν στη διαδικασία των συνεντεύξεων. Τα κοινά αυτά κριτήρια μπορούν να κατηγοριοποιηθούν σε δύο μεγάλες ομάδες οι οποίες θα αποσκοπούν στη διερεύνηση των εξής συνθηκών:
- Της συνάφειας με τους στόχους του προτεινόμενου επιχειρησιακού σχεδίου. Στο κατά πόσο δηλαδή το υπόβαθρο του υποψήφιου ωφελούμενου ανταποκρίνεται στις επί μέρους απαιτήσεις του Σχεδίου. Αν για παράδειγμα σχετίζεται με τα αντικείμενα κατάρτισης και τα είδη της απασχόλησης του σχεδίου. Τέτοια κριτήρια μπορεί να αφορούν: α) το χώρο διαμονής του υποψηφίου, β) την προηγούμενη επαγγελματική του εμπειρία, γ) τις γνώσεις του υποψηφίου (γενικές και ειδικές), δ) τις δυνατότητες αλλά και τις επιθυμίες του για κάποια μορφή απασχόλησης, κλπ.
 - Του βαθμού αποκλεισμού. Στο κατά πόσο δηλαδή ο υποψήφιος ωφελούμενος υφίσταται τις συνέπειες του κοινωνικού αποκλεισμού ή κατά πόσο απειλείται από αυτόν. Τέτοια κριτήρια μπορεί να αφορούν: α) το εκπαιδευτικό του επίπεδο, β) το βαθμό γνώσης χρήσης της ελληνικής γλώσσας, γ) την οικογενειακή του κατάσταση, δ) την απόσταση από τους χώρους παροχής υπηρεσιών, ε) την οικονομική του κατάσταση, κλπ.
 
Παρακάτω δίνονται τα σημεία στα οποία προτείνεται να εστιαστεί η συνέντευξη, σε μορφή εντύπου, προκειμένου:
- να εξασφαλιστεί η ίση μεταχείριση των ωφελουμένων,
 - τα στελέχη που θα διενεργήσουν τις συνεντεύξεις να μπορούν εύκολα να καλύψουν όλα τα σημεία και να κρατούν τις σημειώσεις τους και
 - αυτό το ίδιο έντυπο, μαζί με την αίτηση του υποψήφιου, να συνοδεύει τον κατάλογο που θα δοθεί στην Επιτροπή Επιλογής
 
Εκτός από τις περιπτώσεις που χρειάζεται περαιτέρω –εις βάθος- διερεύνηση, τα έντυπα των συνεντεύξεων, δεν επαναλαμβάνουν όσα ο υποψήφιος συμπλήρωσε στην αίτησή του. Γι αυτό το λόγο και μετά τη συνέντευξη, το έντυπο επισυνάπτεται πίσω από την αίτηση, μαζί και με το ειδικό Παραπεμπτικό από τον ΟΑΕΔ στις περιπτώσεις των ανέργων. Επίσης, τα έντυπα των συνεντεύξεων πρέπει να συνοδεύονται από κάποιες παρατηρήσεις των στελεχών με τη μορφή της «εισηγητικής έκθεσης» προς την Επιτροπή για κάθε έναν υποψήφιο. Οι παρατηρήσεις πρέπει να εστιάζουν (1) στην «ωριμότητα» και τη διαθεσιμότητα του κάθε υποψήφιου ωφελούμενου να συμμετέχει στην Παρέμβαση, (2) στις δράσεις στις οποίες προτείνεται να κατευθυνθεί ο υποψήφιος στα πλαίσια της παρέμβασης και (3) οπωσδήποτε να λαμβάνουν υπόψη το Παραπεμπτικό τους από τον ΟΑΕΔ. Ως εκ τούτου η συνέντευξη πρέπει αφενός να διευκρινίζει, να πιστοποιεί και να συμπληρώνει στοιχεία που έχουν ήδη καταγραφεί στην αίτηση του υποψηφίου, αφετέρου να αποσαφηνίζει τις επιθυμίες και τις δυνατότητες του, ώστε να υπάρξει ολοκληρωμένη η γενική εκτίμηση της προσωπικότητάς του. Σημειώνεται ότι ο έλεγχος της ορθότητας της συμπλήρωσης της αίτησης του υποψήφιου από το στέλεχος της Συμβουλευτικής είναι ιδιαίτερα σημαντικός γιατί από το έντυπο της αίτησης αντλείται μέρος των πληροφοριών που εισάγονται στο Σύστημα Παρακολούθησης Ωφελουμένων.
Υπενθυμίζεται ότι σε αυτό το στάδιο όσα άτομα κριθεί ότι δεν μπορούν να ενταχθούν στη συγκεκριμένη Παρέμβαση μπορούν να παραπεμφθούν από το Στέλεχος της Συμβουλευτικής σε εξειδικευμένο φορέα ή να πληροφορηθούν από αυτό για άλλα προγράμματα.
τη μεθοδολογία υποστήριξης και παρακολούθησης των ωφελουμένων κατά την υλοποίηση της παρέμβασης
Η ευθύνη υποστήριξης και παρακολούθηση των ωφελουμένων ανήκει στους φορείς της Συμβουλευτικής.
Οι υπηρεσίες της Συμβουλευτικής διαρκούν μέχρι το τέλος της όλης παρέμβασης, ώστε οι ωφελούμενοι να υποστηρίζονται καθ’ όλη τη διάρκεια της συμμετοχής τους στην Πράξη.
Πέρα από τις 15 προβλεπόμενες συνεδρίες, τα στελέχη Συμβουλευτικής θα αναλάβουν, χωρίς επιπλέον κόστος, να βρίσκονται σε ετοιμότητα έτσι ώστε να υποστηρίζουν τους ωφελουμένους, εφόσον προκύψει ανάγκη, τόσο κατά τη διάρκεια της κατάρτισης όσο κατά τη διάρκεια των 3 πρώτων μηνών πάσης φύσεως απασχόλησης.
Για παράδειγμα,
- ένας ωφελούμενος απουσιάζει συχνά από το πρόγραμμα κατάρτισης/επιμόρφωσης, το Στέλεχος θα αναλάβει την υποστήριξη- εμψύχωσή του για την συνέχιση της δράσης.
 - ένας ωφελούμενος παρουσιάζει δυσκολίες προσαρμογής στο νέο εργασιακό περιβάλλον της θέσης εργασίας όπου έχει τοποθετηθεί, το Στέλεχος θα αναλάβει την υποστήριξη- εμψύχωσή του για την συνέχιση της δράσης.
 
Στα πλαίσια της Συμβουλευτικής προβλέπεται η παρακολούθηση (follow up) των ωφελούμενων για το πρώτο 3μηνο πάσης φύσεως απασχόλησης τους. Το μέρος αυτό της Συμβουλευτικής, μπορεί να υλοποιηθεί και μέσω του Συστήματος Παρακολούθησης Ωφελουμένων (βάση δεδομένων).
Κάθε ένας ωφελούμενος καταγράφεται στο Σύστημα Παρακολούθησης Ωφελουμένων, με το οποίο θα παρακολουθείται η πορεία του καθ’ όλη τη διάρκεια υλοποίησης της παρέμβασης καθώς και για τους τρεις πρώτους μήνες της απασχόλησης. Η βάση έχει σχεδιαστεί και θα εγκατασταθεί στο χώρο του Συντονιστή. Ο Συντονιστής της κάθε παρέμβασης θα έχει τη συνολική ευθύνη για τη συγκέντρωση των στοιχείων από τον/τους φορείς Συμβουλευτικής και τους λοιπούς τελικούς δικαιούχους και την συστηματική ενημέρωση του Συστήματος.
Η ΒΑΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ, ενδεικτικά, περιλαμβάνει:
- τα στοιχεία των ωφελουμένων (φύλο, ηλικία κλπ)
 - το κοινωνικό τους ιστορικό (οικογενειακή κατάσταση, διάρκεια ανεργίας, προηγούμενο επάγγελμα κλπ)
 - τις ικανότητες και δεξιότητές του (εκπαιδευτικό επίπεδο, πιθανές εξειδικευμένες γνώσεις, προηγούμενη εμπειρία, κοινωνικές δεξιότητες κ.λ.π.)
 - τις διαφορετικές δράσεις στις οποίες συμμετέχει ο ωφελούμενος στα πλαίσια της παρέμβασης (είδη δράσεων, ημερομηνίες, αξιολόγηση κλπ)
 - τα στοιχεία της επιχείρησης που έκανε πρακτική στα πλαίσια της κατάρτισης ή/και τον απασχόλησε
 - τα στοιχεία της επιχείρησης που δημιούργησε
 - την πορεία του κατά τη διάρκεια της παρέμβασης και για τους 3 πρώτους μήνες της πάσης φύσεως απασχόλησης (αν διατήρησε τη θέση εργασίας, αν βρήκε άλλη, την πορεία της επιχείρησής του κλπ)
 - Το Σύστημα Παρακολούθησης Ωφελούμενων εκτός από την παροχή στατιστικών στοιχείων, επιτρέπει επίσης στον Συντονιστή να παρακολουθεί την πορεία υλοποίησης της παρέμβασης να την ελέγχει και να την πιστοποιεί, μέσα από τις «αναφορές» που θα μπορεί να έχει.
 - τα κριτήρια επιλογής
 - τη διαδικασία διάγνωσης των αναγκών του κάθε ωφελούμενου
 - τη μεθοδολογία υποστήριξης και παρακολούθησης των ωφελουμένων κατά την υλοποίηση της παρέμβασης
 
Τέλος, τεκμηριώστε την εφαρμογή του κανονιστικού πλαισίου προαγωγής της ισότητας ευκαιριών και μη διάκρισης κατά τη διαδικασία της επιλογής.
Η Α.Σ θα τηρήσει κάθε Αρχή Μη διάκρισης και κάθε Αρχή Ισότητας και Μη αποκλεισμού για οιαδήποτε λόγο (ενδεικτικά αναφέρονται: διάκριση φύλου, εθνικότητας, θρησκείας, προσανατολισμού φύλου, κλπ), σε όλα τα στάδια επιλογής ωφελούμενων και θα συμμορφωθεί πλήρως με τη προσήλωση στις ομάδες – στόχο στις οποίες έχει προσανατολιστεί.
Η προαγωγή της ισότητας των δύο φύλων και οι ευκαιρίες ισότιμης συμμετοχής σε όλες τις φάσεις υλοποίησης της προτεινόμενης πράξης τεκμηριώνονται απόλυτα με τους ακόλουθους τρόπους:
- Τα κριτήρια επιλογής των ωφελουμένων δεν αναφέρουν διακρίσεις ανά φύλο,
 - Η διαδικασία της επιμόρφωσης και κατάρτισης περιλαμβάνει πολλές θεματικές ενότητες που αφορούν την οργάνωση και διοίκηση στον κλάδο των χερσαίων εμπορευματικών μεταφορών, έτσι ώστε σημαντικός αριθμός των ωφελουμένων να αφορά και γυναίκες που θα προορίζονται για κάλυψη διοικητικών θέσεων σε επιχειρηματικούς τομείς όλων των κλάδων και υποκλάδων της ναυπηγοεπισκευής.
 - Η διάχυση των αποτελεσμάτων του έργου θα γίνει με στοχευμένη αναφορά στις διαφορετικές επιλογές που θα αναπτυχθούν τόσο στον τομέα της ετεροαπασχόλησης, όσο και στον τομέα της αυτοαπασχόλησης που στοχεύει η προτεινόμενη Πράξη.
 
2.2. ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΟΣΛΑΒΟΥΝ ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΟΥΣ
Εάν το Σχέδιο Δράσης προβλέπει την πρόσληψη ωφελουμένων από υφιστάμενες επιχειρήσεις, περιγράψτε αναλυτικά:
τη διαδικασία προσέγγισης και επιλογής των επιχειρήσεων και διάγνωσης των αναγκών τους
Θα διαμορφωθεί ένα επικοινωνιακό πρόγραμμα ενημέρωσης των επιχειρήσεων που θα εξελιχθεί με μια σειρά ενεργειών προκειμένου αυτοί να ενεργοποιηθούν και να συμμετέχουν στη δράση της απασχόλησης.
Λαμβάνοντας υπόψη τον Οδηγό για τους Δικαιούχους, αναμένεται να υλοποιηθεί η Δράση Δημοσιότητα, προκειμένου οι επιχειρήσεις να ενημερωθούν για την Πράξη που θα υλοποιηθεί στη περιοχή τους και ειδικά για τις δράσεις απασχόλησης που αυτό συμπεριλαμβάνει.
Ο φορέας υλοποίησης της Δράσης Δημοσιότητας θα αποστείλει ταχυδρομικά Ενημερωτική Επιστολή προς τις επιχειρήσεις της περιοχής παρέμβασης που εντάσσονται στον δυναμικό κλάδο των μεταφορών. Το ισχυρό πλεονέκτημα της προτεινόμενης ΑΣ και πράξης αφορά ακριβώς αυτή την δυνατότητα, της άμεσης γνώσης δηλαδή των αναγκών των επιχειρήσεων, αφού τόσο το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Πειραιά όσο και το ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ, αποτελούν δευτεροβάθμια όργανα αντιπροσωπεύοντας πλήθος επιχειρήσεων των κλάδων που αναφέρονται.
Με τον τρόπο της άμεσης προσέγγισης, οι ωφελούμενοι έχουν την δυνατότητα να γνωρίσουν με τον πλέον στοχευμένο τρόπο τις ιδιαιτερότητες και ανάγκες του κλάδου, των θέσεων εργασίες που θα κληθούν να εργοδοτηθούν, αλλά και την αμεσότητα της πρόσβασης και παρακολούθησης της πορείας τους σε βάθος χρόνου.
- Η επιστολή θα αποσταλεί στη φάση έναρξης της Πράξης, με την οποία οι επιχειρήσεις θα ενημερώνονται κυρίως για τις δυνατότητες και τα πλεονεκτήματα που θα έχουν με την πρόσληψη επιδοτούμενων ανέργων και θα τις καλεί να δηλώσουν συμμετοχή στο Σχέδιο αλλά και να ανταποκριθούν στις σχετικές προσκλήσεις του ΟΑΕΔ για συμμετοχή σε προγράμματα ενεργητικής απασχόλησης (π.χ. ΝΘΕ, εργασιακής εμπειρίας κ.α.) όταν ξεκινήσουν οι δράσεις για την απόκτηση εργασιακής εμπειρίας.
 - Μία δεύτερη ενημερωτική επιστολή θα αποσταλεί προς το τέλος της Συμβουλευτικής ωφελουμένων, με στόχο να προσκαλέσει τις επιχειρήσεις να δηλώσουν συμμετοχή στη Δράση της Απασχόλησης.
 - Λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι στα πλαίσια της δράσης Δημοσιότητας του Σχεδίου προβλέπεται η διεξαγωγή ημερίδας, κρίνεται σκόπιμο να πραγματοποιηθεί στο μεσοδιάστημα της παρέμβασης, με ειδική υπόμνηση προς τις επιχειρήσεις, ώστε να μεγιστοποιηθούν τα αποτελέσματα της ευαισθητοποίησης τους.
 - Θα αποσταλεί ηλεκτρονικό ενημερωτικό Δελτίο στις τοπικές επιχειρήσεις
 - Θα διανεμηθεί το φυλλάδιο με την αναλυτική παρουσίαση της Πράξης που θα διανεμηθεί και στους δυνάμει ωφελούμενους.
 - Η αφίσα του Σχεδίου θα αναρτηθεί στις προθήκες εμπορικών και όχι μόνο επιχειρήσεων της περιοχής παρέμβασης.
 
τα κριτήρια επιλογής
Κριτήρια επιλογής των επιχειρήσεων που θα απασχοληθούν οι άνεργοι, είναι κατά σειρά σημαντικότητας:
- Επιχειρήσεις που έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον για απόκτηση προσωπικού με επαρκή κατάρτιση και εξειδίκευση στον κλάδο των υποστηρικτικών ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών.
 - Επιχειρήσεις που εκπονούν – παράλληλα με την προτεινόμενη δράση – σχέδια εκσυγχρονισμού των επιχειρήσεών τους και αναμένεται να εντάξουν στο δυναμικό τους νέους εργαζόμενους στα πλαίσια δράσεων και προγραμμάτων του ΟΑΕΔ και επιθυμούν οι εργαζόμενοι αυτοί να είναι κατά το δυνατόν πιο καταρτισμένοι σε εξειδικευμένα και σύγχρονης ζήτησης, αντικείμενα του κλάδου,
 - Επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται να ενημερωθούν για τις δυνατότητες της προτεινόμενης πράξης και επιθυμούν να μετεκπαιδεύσουν εργαζόμενους που απασχολούνταν στις επιχειρήσεις του και επιθυμούν αν τους επαναπροσλάβουν.
 - Επιχειρήσεις που βρίσκονται σε διαδικασία αναζήτησης συνεργατών με την μορφή του outsourcing, και επιθυμούν να εκπαιδεύσουν ανέργους προκειμένου αυτοί να αναλάβουν ως αυτοαπασχολούμενοι τμήματα των εκτελούμενων εργασιών.
 
Επιχειρήσεις του ευρύτερου κλάδου της ναυπηγοεπισκευής, προκειμένου να γνωστοποιήσουν τις ανάγκες τους σε ανθρώπινο δυναμικό στην ΑΣ και να επιδιωχθεί το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα, ακόμα και πλέον του αριθμού των ωφελουμένων που δηλώνονται στην παρούσα προτεινόμενη πράξη.
τη διαδικασία υποστήριξης των εργοδοτών (mentoring)
τη διαδικασία παρακολούθησης επί τρίμηνο μετά την πρόσληψη, των ωφελουμένων
2.3. ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ (συμπεριλαμβανομένου του Συντονισμού και της Διαχείρισης της πράξης)
ΔΡΑΣΗ 1: ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ ΑΜΕΣΑ ΣΥΝΔΕΟΜΕΝΩΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ
1.1 ΜΕΛΕΤΗ ΑΠΟΤΥΠΩΣΗΣ ΤΗΣ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, προϋπολογισμού 4.150 ευρώ (μικτές αμοιβές, δεν συμπεριλαμβάνονται οι έμμεσες δαπάνες)
1.2 ΜΕΛΕΤΗ - ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΕΥΚΑΙΡΙΩΝ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ ΑΝΥΤΙΛΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΝΑΥΤΙΛΙΑΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΛΟΓΩ ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΑΝΑΚΑΤΑΤΑΞΕΩΝ, προϋπολογισμού 11.500 ευρώ (μικτές αμοιβές, δεν συμπεριλαμβάνονται οι έμμεσες δαπάνες)
Εταίρος που το υλοποιεί:
PremiumConsulting
Ημερομηνία έναρξης και λήξης δράσης: 01/9/2013- 28/2/2014
Αναλυτική Περιγραφή:
Α) ΜΕΛΕΤΗ ΑΓΟΡΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Στην μελέτη αναλύεται τόσο το οικονομικό περιβάλλον της χώρας και ειδικότερα της περιφέρειας αναφοράς, (περιφέρεια Β’ Πειραιά, ), όσο και μάλιστα εκτενώς ο τομέας των ναυπηγοεπισκευαστικών δραστηριοτήτων με έμφαση στην δυνατότητα εξαγωγικού προσανατολισμού και την παραγωγή βιώσιμων θέσεων εργασίας.
Στην μελέτη επισημαίνονται όλοι οι παράγοντες που καθιστούν αναγκαία την στοχευμένη παρέμβαση στην αγορά εργασίας και εδραιώνεται η πεποίθηση για την σημαντικότητα του κλάδου, όχι μόνο για την οικονομία, αλλά κυρίως για την άμεση δυνατότητά του να απορροφήσει εκπαιδευμένους και καταρτισμένους σε εξειδικευμένα αντικείμενα ανέργους του τομέα.
Ενδεικτικά περιεχόμενα της μελέτης είναι :
α) Ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης (δημογραφικά, οικονομικά, κοινωνικά χαρακτηριστικά της περιοχής παρέμβασης, εξέλιξη της απασχόλησης – ανεργίας στην περιοχή παρέμβασης),
β) Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της οικονομίας που σχετίζονται με τον κλάδο των ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων στο σύνολό τους (ανάλυση ζήτησης, διάρθρωση αγοράς, , γεωγραφική κατανομή μεταφορών, ευκαιρίες ανάπτυξης της αγοράς, οι θεσμικές εξελίξεις και αναδιοργάνωση της αγοράς, ως παράγοντες ενίσχυσης της απασχόλησης και διεύρυνσης του κοινωνικού κεφαλαίου της δραστηριότητας)
Β) ΜΕΛΕΤΗ - ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΕΥΚΑΙΡΙΩΝ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ ΑΝΥΤΙΛΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΝΑ
								
					
